سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نصب پشم سنگ- عایق صوتی

میتوانید از پشم سنگ برای عایق کاری اتاق استفاده کنید و از ورود صدا جلوگیری نمائید. این نوع عایق منزلتان را بهتر و راحت تر می کند. نصب عایق پشم سنگ بسیار ساده است و شاید حتی به تعطیلات آخر هفته هم نکشد که البته به اندازه ی اتاقی که عایق کاری می کند بستگی دارد.
پشم سنگ به دو صورت ورق و رول (لوله مانند) به بازار عرضه می شود. نیاز است هنگام استفاده از آن قطعه قطعه شود تا به شکل دلخواه و مورد نیاز در بیاید.
-    مرحله ی اول، اندازه گیری:
ابتدا طول و عرض فضایی که میخواهید با عایق پر کنید را اندازه گیری کنید. برای شکل های پیچیده تر ممکن است لازم شود چندین جا را اندازه بگیرید تا مطمئن شوید عایق را به درستی برش خواهید زد.
-    مرحله دوم، پشم سنگ را علامت گذاری کنید:
اکنون که اندازه ی عایق مورد نیاز را میتوانید، به وسیله ی یک مواد سایز قطعات مواد عایق را علامت بزنید. سعی کنید این کار را تا حدالامکان به درستی انجام دهید تا عایق مورد نظر نیاز به تعمیرات نداشته باشد. با این کار دیگر نگران ورود صدا نخواهید بود.
-    مرحله ی 3، مواد را برش بزنید:
هنگام برش زدن پشم سنگ استفاده از ماسک بسیار مهم است به دلیل اینکه ماسک ذرات ریز گرد و غبار موجود در هوا را به حداقل می رساند. این ذرات هنگام برش زدن پشم سنگ ایجاد می شوند. بریدن پشم سنگ مانند برش با یک چاقو کار آسانی است.
مطمئن شوید که برش ها درست انجام شده اند و در وضعیت مناسب قرار گرفته باشند.
-    مرحله ی چهارم، پشم سنگ را عایق ببندید:
وقتی که پشم سنگ را علامت گذاری و برش زدید آن را به داخل دیوار فشار دهید تا عایق صوتی را بهبود ببخشد. اگر مواد به خوبی در جای خود قرار نگرفت می توانید با میخ کوبی این مشکل را بر طرف نمائید. مطمئن شوید عایق به خوبی نصب شده و محکم است.

 

ادامه مطلب