سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مواد عایق

مواد عایق مناسب برای منزل شما به نوع عایق و محل مورد استفاده بستگی دارد. پیمانکار در این زمینه میتواند شما را راهنمایی کند تا بهترین گزینه را انتخاب کنید.

  1. فایبرگلاس : متداول ترین نوع عایق می باشد و از شیشه ذوب شده بدست می آید و معمولاً به رنگ زرد یا صورتی است و به صورت پتوی لوله ای در می آید.
  2. پشم سنگ: در سنگ: از سنگ ساخته شده است و تولید آن شبیه فایبرگلاس است اما به جای شیشه از سنگ ساخته شده است. الیاف خاکستری یا قهوه ای به صورت خشت یا پتو در می آیند.
  3. سلولز: ساخته شده از ورق بازیافتی پاره پاره مانند مقوا و روزنامه می باشد که با مواد شیمیایی ترکیب شده و در برابر آتش یا نفوذ حشرات مقاوم می شود و به وسیله ی دستگاه به شکل اسپری در می آید.
  4. عایق ترکیبی: معمولاً پلی اورتان یا فوم پلی اورتان در تخته ها محکم برای عایق کاری زیر زمین، سقف کلیسا و جدارها مورد استفاده قرار میگیرد.

 

  • عایق اسپری فوم

عایق اسپری شده از فوم پلی اورتان است. تولید کندگان از این عایق برای تولید آبگرمکن ها و یخچال ها استفاده می کنند. پلی اورتان مایع به وسیله ی لوله اسپری با فشاری تنظیم شده تلمبه زده می شود و زمانی که روی سطح دیوارها پاشیده می شود منبسط شده و مانع عایق را تشکیل می دهد.

برخلاف مواد عایق سنتی مانند فایبرگلاس یا سلولز، عایق اسپری فوم حفره های ریز را پر و درز گیری می کند. این مواد از اتلاف انرژی جلوگیری می کند.

برای استفاده از این عایق باید افرادی را استخدام کنید به دلیل اینکه بکاربردن این تکنولوژی جدید کار ساده ای نیست و مطمئناً بدون کمک گرفتن با مشکل روبرو می شوید.

هزینه ی استفاده از این عایق سه برابر بیشتر از مواد سنتی است. زمانیکه برای عایق کاری برنامه ریزی می کنید به خاطر داشته باشید که استفاده از موانع بخار و تهویه برای متعادل کردن هوا و انتقال رطوبت در سرتاسر منزل نیز مهم است.

فقط طبق موارد زیر میتوانید عایق کاری را به تنهایی انجام دهید:

  • تشخیص مقدار و نوع عایق
  • خرید عایق اضافه از پیمانکار
  • تغییر ایجاد نکردن در ساختار
  • خشک بودن عایق و نصب صحیح
  • مناسب بودن شکل و اندازه ی پشت بام
  • استفاده از موانع بخار و تهویه در عایق کاری

 

ادامه مطلب